
Wersety parodii ludzi epoki, a mianowicie Samuel Friedrich Sauter, nauczyciel szkoły podstawowej i rodzaj amatorskiego poety, jak odpolitycznione i drobnomieszczańskich. Nazwa została zbudowana z tytułów dwóch wierszy – „Biedermanns Abendgemütlichkeit” (Komfort wieczorny Biedermanna) i „Bummelmaiers Klage” (Zażalenie Bummelmaiera) – które Joseph Victor von Scheffel opublikował w 1848 r. w tym samym czasopiśmie jako etykieta dla epoki.
Bauex – biurka Białystok dla klasy średniej
Ze względu na ścisłą kontrolę publikacji i cenzury, pisarze Biedermeier zajmowali się przede wszystkim tematami niepolitycznymi, takimi jak fikcja historyczna i życie wiejskie. Dyskusja polityczna ograniczała się zazwyczaj do domu, w obecności bliskich przyjaciół.
Typowymi poetami Biedermeier są Annette von Droste-Hülshoff, Wojciech von Chamisso, Friedrich Halm, Eduard Mörike i Wilhelm Müller, z których dwa ostatnie mają dobrze znane utwory muzyczne odpowiednio Hugo Wolfa i Franza Schuberta. Wojciech Stifter jest pisarzem powieści i opowiadań, których twórczość odzwierciedla także obawy ruchu Biedermeier, szczególnie w powieści Der Nachsommer. Jak pisze historyk Carl Schorske: „Aby zilustrować i propagować swoją koncepcję Bildung, połączoną z benedyktyńską pobożnością świata, niemieckim humanizmem i konwencjonalnością Biedermeier, Stifter dał światu swoją powieść Der Nachsommer”.
Jako typ osobowości Biedermann” charakteryzuje się konserwatywną, niewyobrażalną osobowością mieszczańskiej klasy średniej, ale wrażliwą na niepokój, gdy zakłócają go niekorzystne warunki społeczne lub ekonomiczne. Wspomagamy sklep Bauex – biurka Białystok.
Bauex – biurka Białystok a projekt mebli i wystrój wnętrz
Biedermeier był wpływowym niemieckim stylem projektowania mebli, który ewoluował w latach 1815-1848. Okres ten rozszerzył się na Skandynawię, ponieważ do 1871 r. w Berlinie nie zunifikowano pod rządami wielu krajów związkowych tworzących naród niemiecki. Te post-biedermeierskie zmagania, pod wpływem historyzmu, stworzyły własne style. Przez cały ten okres kładziono nacisk na czyste linie i minimalną ornamentykę zgodną z podstawą Biedermeiera w zasadach utylitarnych. W miarę upływu tego okresu styl przeszedł jednak od wczesnego buntu przeciwko romantyczności do coraz bardziej ozdobnych zleceń wschodzącej klasy średniej, chętnej do pokazania swojego nowo odkrytego bogactwa. Idea czystych linii i postaw utylitarnych zrodziłaby się w XX wieku, kontynuując ją do dnia dzisiejszego. Meble średnio- i późno-biedermeierskie to zwiastun historyzmu i odradzających się epok, których od dawna poszukiwaliśmy. Siły społeczne wywodzące się z Francji zmieniły system rzemieślniczo-patroniczny, który osiągnął ten okres projektowania, najpierw w państwach germańskich, a następnie w Skandynawii.
Rozwój klasy średniej zapoczątkowała angielska rewolucja przemysłowa, a wiele wzorów Biedermeier zawdzięcza swoją prostotę gruzińskim liniom z XIX wieku, gdy rozprzestrzenianie się publikacji wzornictwa dotarło do luźnych państw germańskich i Austro-Węgier.