
Jest to jeden z najważniejszych kroków w procesie renowacji przemysłowych wałów korbowych. Ten etap polega na wstępnym wyszlifowaniu nadmiaru materiału z pręta lub czopów i jest znany jako szlifowanie wału korbowego. Na pręcie znajdują się różne sieci zasilające, które muszą być dostosowane do odpowiednich specyfikacji OEM. Pręty te są szlifowane na maszynie do szlifowania wału korbowego z wytłaczarką do wału korbowego. Sieć prętowa jest uziemiona wewnątrz i na zewnątrz. Hale obrabiarek mają możliwość „szlifowania wałów korbowych” do dowolnych rozmiarów w celu dostosowania wału korbowego do standardowych specyfikacji OEM.
Łożyska stożkowe dostosowane do odpowiednich specyfikacji
Etap 15: Szlifowanie wałów korbowych wykończone
Następnie technik wykonuje gotową procedurę szlifowania wału korbowego. Szlifowanie wału korbowego jest bardziej precyzyjnym szlifem, który spełnia wymagania producentów OEM. Przed rozpoczęciem szlifowania wału korbowego technik powinien sprawdzić, jakie łożyska wału korbowego są dostępne i stamtąd rozpocząć szlifowanie. Wybierz więc łożyska stożkowe.
Na przykład, specyfikacja OEM dla gąsienic 3306 to 2.9987″ – 3.0003″. Najwięksi technicy szlifowania wałów korbowych zawsze zatrzymują się na wysokim poziomie tolerancji. Na koniec technik udoskonala proces szlifowania wału korbowego podczas mikropolerowania w osiemnastym kroku.
Etap 16: Kulkowanie
Kolejnym krokiem jest obróbka przemysłowego wału korbowego przy użyciu maszyn do kulkowania. Kulowanie zwiększa twardość wału korbowego.
Etap 17: Wymiana lub dokręcenie przeciwwag
Łożyska stożkowe a większa twardość
Łożyska stożkowe w warsztacie
Następnie warsztat obrabiarski ustala, czy osiągnięto właściwą równowagę obrotową ponownie wyprodukowanych wałów korbowych. Wał korbowy, tłoki i pręty silnika obracają się w sposób ciągły. Przeciwwagi są zaprojektowane tak, aby przesunąć ciężar pręta i tłoków w silniku. W czasie ruchu energia kinetyczna i suma wszystkich sił powinna być równa zeru na wszystkich częściach ruchomych. W przypadku nierównomiernego rozłożenia przeciwwagi wału korbowego zwiększa to naprężenia innych elementów silnika. Technik powinien wtedy upewnić się, że wyważenie wewnętrzne i zewnętrzne przeciwwag wału korbowego są prawidłowo wyosiowane.
Etap 19: Mikropolerowanie
Następnie technik ręcznie wypolerowuje każdy z odbudowanych wałów korbowych. W celu dalszego udoskonalenia procesu szlifowania wału korbowego, obrabiarka wykonuje najdokładniejsze pasowanie poprzez mikropolerowanie elementu ścierką ścierną o ziarnistości 600 ziaren. Poprzez mikropolerowanie i przemysłowe szlifowanie wału korbowego warsztat obrabiarki uzyskuje zalecaną twardość Rockwell’a i wykończenie Ra (parametr chropowatości).
Następnie technik sprawdza twardość zgodną z normami branżowymi. Twardość wału korbowego na skali twardości Rockwell’a wynosi 40 według standardów branżowych. Klasyfikacja 45-50 jest tym, co najbardziej renomowane obrabiarnie starają się stosować do wszystkich regenerowanych wałów korbowych.